Hva er køsystemet på drapsforsøk?

Sist oppdatert 7 måneder

Du har kanskje hørt at drapsfunksjonen bruker ett køsystem, men så har du aldri helt fått en forklaring på hva det er. Systemet har to viktige oppgaver. 

1: Stoppe automatiske verktøy i å fyre av skudd fra en enkelt spiller raskere enn hva som er menneskelig mulig. 
2: I situasjoner hvor flere spillere skyter mot samme offer skal det sikre at hvert drapsforsøk er ferdig prosessert før det neste starter. 

Til punkt 1 blir dette løst med at det er lagt inn en minimum ventetid mellom skudd. Det vil si at etter første skuddet vil ikke skudd to starte før ventetiden er passert. Denne ventetiden er umulig for spillere å justere. Dette eliminerer fordelen man kan oppnå enten via ulovlige verktøy, men også via faner. Ventetiden er kort så det er ikke noe en vanlig spiller som kun spiller på måten det er tenkt man skal spille vil oppleve. 

Til punkt 2 så handler det om at hvert skudd må være fullført før neste kan starte mot samme offer. Dette er for å sikre at undersåtter blir drept og at beskyttelse da blir korrekt justert. Uten denne løsningen vil man risikere at flere spillere dreper samme undersåttene og potensielt også spilleren. 

NB: Køsystemet fungerer på skudd mot samme bruker. I tilfeller der to brukere skyter på hverandre, vil ikke nødvendigvis det skuddet fullføres før det andre starter. Det betyr at bruker A kan drepe undersåtter til bruker B, men at disse undersåttene til bruker B rekker å skyte før de dør selv om B skyter etter bruker A (altså vil begge to kunne skyte med fullt angrep og skade hverandre, selv om undersåtter blir drept i forsøket).