Når man spiller over mobildata vil det være naturlig å oppleve lagg. Dette kan skje selv om nettet man bruker har høy hastighet (f. eks 5G). Raskt nett betyr ofte bare at man har høy båndbredde slik at man f. eks kan laste ned store mengder data raskt eller streame filmer i høy oppløsning, men det betyr ikke nødvendigvis at man har kort delay (ping). Man kan derfor ha bra nett men likevel oppleve at enkelte requests tar lang tid. Selv mobilnett av høy kvalitet vil kunne ha random perioder med lagg, slik at en enkelt request plutselig kan ta lang tid.
Det kan derfor være lurt å være litt obs på dette når man spiller på appen over mobildata. Hvis man merker lagg kan det være lurt å stoppe opp, booke hotell og sjekke handlingsloggen og se om det er tegn til at handlinger tar lang tid. Det kan her være lurt å skille mellom tid brukt klient og tid brukt server. Tid brukt klient er den totale tiden fra du trykker på en handling til du mottar respons, mens tid brukt server er tiden spillet bruker på handlingen din. Dersom du ser at tid brukt klient er betydelig mye høyere enn tid brukt server kan det tyde på problemer hos deg.
Dersom det er problemer i spillet som gjør at det er lagg, så vil vi vanligvis varsle om dette og stenge drapsfunksjonen. Hvis man er usikker på om det lagger lokalt eller om det kan være problemer i spillet, er det bare å sende supportmelding og høre med oss.